YESHEIMEN

YESHEIMEN
Fra vårt liv.....i det daglige.....

søndag 20. desember 2009

4 søndag i advent.

Så tenner vi 4 lys idag......
Og du verden så fort denne adventsstiden har gått. Iallefall for voksne tror jeg. Men er ikke sikker på at barna er enig. Vi er stort sett ferdig med det meste, treet er pyntet, baksten er i boks. Og pakkene er også i hus.
Tja det blir vel enda litt mere gulv-vask, for det kan ikke gjøres før lillejulaften, eller for å si det sånn, det må vaskes da også. Med barn og bikkje i hus, så er det ikke alt som kan gjøres noen dager på forhånd.
Idag har vi bare vært inne og kost oss med pynting og hørt på julemusikk. Alle de gode gamle som På låven sitter nissen, Julekveldsvise, Musevisa, Romjulsdrøm m.m....
*





9 kommentarer:

Britaiskogen sa...

Vi koser oss inne idag her også. Fint å roe ned med litt å smake på julebaksten før jula setter inn for fullt..

GroLinda sa...

Ja, jeg ble glad i den med en gang jeg så den :o) Har plassert den i stuevinduet og den er så fin med lys i.
Sant som du sier; at jula kommer fort nå! Attpå til ble jeg syk igår, med feber og nese som renner. Men det går snart over :o)
Gradestokken viste - 18 her om torsdagen! Brrr....da er det kaldt.
Ønsker deg en fin 4. advent og kos deg med dine.
Klem fra Gro :o)

Havfruen sa...

Kjenner til dette med å vaske gulv... Og takk og pris for tørrfibermopp:) Suveren til å samle hundehår med:) Du slipper vel hundehår du da. Er i rute jeg også..tror jeg:)

Skjønner at Linnea ble "lei" seg da pannekaka ble nappet fra henne men skjønner deg også. ikke pent gjort.
Kos deg i kveld, klem fra meg:)

Unknown sa...

Så fint å ha kommet så langt, men jeg har da full kontroll, jeg også.
Det er så koselig å komme inn på bloggen din for den er så julete. :-)

liven sa...

Koselige bilder!!
Her har dagen stort sett vært tilbragt innendørs....det var snøstorm her idag!!
fyr i ovnen og ny bok....en flott søndag :o)

Ha en fin kveld :o)

June sa...

Ser ut som dere har hatt en fin helg:)
Ha en fortsatt fin 4.søndag i advent:)

-June

ELIN sa...

Så flnk du har vært da! Deilig å bare kunne kose seg inne en dag. Ønsker dere en riktig god jul. Klemmer fra Elin

Anonym sa...

Hei.Enig tiden går så fort til jul.Plutselig så er den hær.Koselig å pynte og høre på Julemusikk.Regner med att Linnea når er spent på julepakkene...Du må hilse å si att Engelen skal få være med til Oppdal.Så den skal få henge opp så jeg ser den vær dag og tenke på ei nydelig lita pie som har laget den til meg.Drar oppåver tidelig Lillejuleaften.Aina skal jobbe til 24 00 Tirsdag Nattåpent på Storkaia Brygge.Så vi får vente så vi får ta henne med oss oppåver..Ønsker deg en riktig fin førjulsMandag.Klem fra Bodil..

Marie sa...

Det är en förunderlig tid just nu...nästan lite magiskt när jag ser ut i den mörka eftermiddagen... Kram