YESHEIMEN

YESHEIMEN
Fra vårt liv.....i det daglige.....

søndag 10. januar 2010

En fin tur!

I dag var det bare 13 blå , pluss sol, så vi kunne endelig ta en tur ut.

Etter mangen og 20 minusgrader, føltes det nesten mildt.

Godt med ullklær fra innerst til ytterst så holder vi varmen.

En liten tur i nabostrøket på rattkjelke. Maxi var glad for tur, hun har ikke fått all verdens turer i det siste. Matmor er for frossen.




Her fra hundegården to hus bortenfor oss. De passer hunder for folk, og her var det to som.... Noe skal en da gjøre for å holde varmen...Maxi og Linnea følger med...
(for ordens skyld, det er to hanner)




En sånn lekker furu som har de flotteste kongler, men aner ikke hva den heter.





Hjemme i hagen.







Det mangler ikke på vakre motiv i vinterkulden.










Huset vårt.






Og vedlageret er i orden. Noe snø ser jeg, men vi har også garasjen full, så vi skal ikke fryse med det første.











Ønsker alle en herlig søndagskveld.






17 kommentarer:

Marie sa...

Underbara vinterdagar och det är ju så vackert att man nästan tappar andan. Ha en skön skön söndagskväll. Kram

Anonym sa...

Ser ut som dere har kost dere masse idag. Deilig å komme seg ut litt i snøen.
Vakre vinterbilder fra deg.

Klem Marianne

Havfruen sa...

Sembrafuru tror jeg den heter..
Men..øh...hvis de passer hunder og de gjør "slikt"...blir det ikke flere hunder av slikt da?

Nydelige bilder fra klart og fint vintervær:) -10 blir sikkert mildt i forhold til det dere har hatt ja:) Da er det godt å komme seg ut.

Jeg har alltid hatt hund og aldri opplevd makan til han jeg har nå:)) På god og vondt:) Men han er en go`gutt. Deilig at du har en problemfri hund, det passer godt nå når du har Linnea også å ta hensyn til.
Nyt kvelden og ha en god ukestart:)
Klem fra meg:)

sylvia sa...

åå så deilige bilder av en nydelig dag..
ja de hundene var nok våryre av sola.hihi.
lurer på om den furua heter silke furu....mmmm er ikke sikker,men å nydelig den er,
ja det er godt å komme seg ut når det har vært så kaldt som det har.
ha en koselig kveld,
klem fra sylvia

Havfruen sa...

*ler* enda bra det da...Major prøver også slik tørrtrening. Flaut skal jg si deg:))

Anonym sa...

herlig bilder av venner & vinterland, jeg elsker bloggen din ...!
nydelige stemningsbilder :)
ha en fin søndagskveld videre, her blir det Valander om litt ...!
klem til deg

Anonym sa...

Hei.Nydelig og koselige bilder.Ser ut som Linnea og Maxi storkoser seg i snøen.Har blitt mildere hær hos oss også nå.Er nå kommet på 0 grader..Ønsker deg en riktig fin kveld og Mandag.Klem fra Bodil..

Unknown sa...

Så fine bilder. Det er nå veldig lyst å vakkert med denne sneen. Det glitrer som stjerneskudd.

Janne i Fagerlia sa...

Så flotte vinterbilder. Ja, vedlageret må være i orden nå, om ikke er vi ille ute. Tenk om strømmen skulle forsvinne...

liven sa...

Nydelige vinterbilder hos deg!!
Det er utrolig vakkert nå:o)
Er ikke fullt så kaldt hos oss....jeg bor nært sjøen så her er det mildere!
Men skal ikke kjøre så langt avgårde før der er rundt tjue minus!!
Som vestlending vet jeg at alternativet er slaps, regn og klink is!! Slik er vinteren oftest her!!
Ønsker deg en fin dag og ny uke :o)

Anonym sa...

Ja det er viktig med ull innerst i kulda.
Flott tur,fint hus og så søt lita jente!
Fin uke til deg!

Anonym sa...

Hei igjen.Har en liten utfodring til deg på bloggen min hvis du vil.Ønsker deg en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil..

Thusnelda sa...

Veldig koselig blogg du har, har våre inn om før men no legger eg deg til blogglista mi så eg ikkje mister deg. Ha ei fin veke!

Einy sa...

Nå har jeg visst gått glipp avnoen innlegg hos deg :)
Herlige bilder av Linnea, Maxi og Pixie :). Jeg tror også absolutt at barn har godt av å vokse opp sammen med dyr. Jeg har selv vokst opp med hund, og jeg kan ikke se for meg et liv uten hund!
Jeg ble sjokkert av en mori barnehagen som sa at hun brukte å si til gutten sin på 2 år at hunder biter! det sa hun for at han ikke skulle gå bort til fremmede hunder. Gutten er selvfølgelig redd for hunder, noe jeg synes er utrolig trist!

Vakre bilder fra turen i snøen. Det er deilig at temperaturen begynner å synke :)
Det er jammen vakkert med snø...spesielt på fjell synes jeg :)

Ha en fin mandagskveld!

Guttemamma sa...

Deilige vinterbilder,elsker denne tiden av året jeg!!
klem

FruHellstrøm sa...

Det så jo rett og slett deilig ut :) Er godt det blir litt mildere. Vi var også på tur i går, og det var nydelig :) Blir litt slapp av å bare måtte være inne ;)

Ha en fin kveld.
Klem Tina

NORSKEN sa...

Hei Ann !
Hilsen til deg, ramla inn på min side, du kan se den der,
Hilsen 4 i Sauda.