YESHEIMEN

YESHEIMEN
Fra vårt liv.....i det daglige.....

onsdag 8. desember 2010

Julekonfekt.

Det er ikke nok med småkaker og gjerbakst, neida.....vi må ha litt hjemmelaget julekonfekt også. Dette er hjemmelaget snickers, og det er en stor favoritt her i huset.
Jeg deler oppskriften med dere. Denne lager jeg i en fei, og ble laget i en sen nattetime i går. Ingen kjevling, ingen steking, bare godt....rett & slett!

SNICKERS.

1 glas peanøttsmør
2 dl lys sirup
1 dl sukker
Dette varmes forsiktig i en kasserolle til sukkeret er smeltet.
Bland i dette:
10 dl cornflakes
1 dl kokosmasse
1 ts vaniljesukker
Fyll i små papirformer.
Smelt 2 plater lys kokesjokolade og legg en ts på hver konfekt.
Jeg legger de i boks med papir mellom lagene.
La de stå kald, da smaker de best.
Lykke til!

15 kommentarer:

Pia sa...

Det så godt ut! Greit med noe man slipper å steike!

Tovepia sa...

Her har jeg gått glipp av mye i mine travle tider, og sannelig har du fått unna mye bakst!
Denne oppskriften tar jeg, den så herlig god ut!!
Kos deg og klemmer fra meg;)

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Mmm - ser godt ut ☺ Lettvint når det ikke skal stekes. Kos deg videre med juleforberedelsene. Klem fra Fru Strøm

RoseSommer sa...

"Led meg ikke inn i fristelse.....
Jeg kan gå selv."
Prøver å holde meg unna sånt. Men Jul er Jul!
Huff, nå fikk jeg scrollet ned på de fristende kanlebollene din også!
Får visst ta meg ei skive før leggetid, tror jeg.....

Einy sa...

Sånne brukte mamma å lage (vet ikke om det er helt samme oppskrift, men de ligner iallefall) og de er utroooolig gode!! Imorgen skl jeg og Hariet lage julekonfekt sammen, så da skal vi blant annet prøve oss på disse :). Jeg har bedt om oppskrift fra mamma, men nå kan jeg jo egentlig bruke denne :).
Så bra at du deler den med oss.

Essda...litt uflaks har vel alle! Det er jo godt at vi kan le av det i ettertid! Det ordnet seg jo...og fordelen med at vi leier er at vi bare roper på husverten, så er det hans lommebok som får svi når noe går skeis her i leiligheten :)

Så hyggelig at 2 av 3 barn kommer, det er jo ikke værst det! Det er jo rettferdig at Steffen feirer med pappaen i år da egentlig. Bra at de får velge selv og at du støtter valget :). Sånn blir det gjort i Frank sin familie også. I år skal han feire jul med faren i Volda, så drar vi til Kr.sund en gang i romjulen og blir der nyttårshelgen :).

Klem

Kjerstin sa...

Det så jammen godt ut:-) Og så lettvindt da, det liker jeg.

Evelyn sa...

Nam nam.. dette så velidg godt ut da...

Ha ei flott førjulstid videre:)

Gunn sa...

Hmm, de så gode ut, tror jammen jeg skal prøve disse:)
Ha en fin torsdag!

sylvia sa...

oj dette så godt ut,
skikkelig julegodt det der.
hyggelig med noe hjemmelaget.
ha en fin dag vennen.
klem fra sylvia

liven sa...

Dette så godt ut...er veldig glad i snickerssjokolade jeg :o)
Så mye deilig bakst her hos deg!!
Bedre å lage slikt enn de tradisjonelle julekakene....dette blir jo spist det!!
Har laget issjokolade som snart er oppspist....det er så fristende :o)

ha en fin førjulstid :o)

GroLinda sa...

Mmmmmmm....dette skal prøves en dag ;o) Håper dere har det bra og at dere koser dere nå i adventstiden. Ønsker dere en riktig god helg.
Klem fra Gro :o)

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Mye bedre med sånt enn med julekaker synes jeg :)

Koselig blogg ♥

Klem Anette :)

Anonym sa...

Hei.NAM,NAM.Så godt.Tusen takk for oppskriften.Den må prøves.Så mye fint du har lagt inn på bloggen din.Er litt sent ut.Mye god gjær bakst.Jeg synes det er bedre med en god julefrokost med mye godt pålegg i jul.MEN SÅ LIKER JEG VELDIG GODT DET SOM ER SØTT TIL KAFFEN.Nam,nam.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.

Merethe sa...

Mmm dette så godt ut ;) Håper å få tid til å prøve denne. Her bakes det også om dagen. Snart skal vi bake lefser...godt godt. God helg til deg :)

ELIN sa...

Så mye godt du har laget i det siste. Dere får kose dere masse til jul :) Klemmer fra Elin